112 Acil Operasyon Yönetim Sistemleri
01 Haziran 2018

1- 112 Acil Operasyon Yönetim Sistemleri

Çağrının geldiği andan itibaren olay sonuçlanıncaya kadar geçen tüm süreç kayıt ve kontrol altına alınmaktadır. Çağrıların, operatörlerin, hastanelerin, ekiplerin ve ambulansların durumları sürekli ve güncel olarak izlenebilmektedir. Santral entegrasyonu ile tüm çağrılar bilgisayarlar üzerinden karşılanmakta ve yönetilmektedir. Standart veri girişi yapılmakta, eksik ve hatalı veri girişleri önlenmektedir. Ekiplerin ve hastanelerin mevcut durumlarına göre yönlendirmeler yapılmaktadır. Standart raporların yanı sıra istenilen istatistiksel veriler alınarak ileriye yönelik planlama yapılabilmektedir.

2- Çağrı Merkezi Sistemi

Tüm telefon işlemlerinin bilgisayar üzerinden gerçekleştirildiği 112 Acil ihtiyaçlarına özel entegre çağrı merkezi uygulaması geliştirilmiştir. Kara Liste özelliği sayesinde “Sapık” çağrıların çoğu önlenmekte ve gelen arama miktarlarında önemli ölçüde azalma sağlanmaktadır. Arayan telefon numaraları kontrol edilmekte ve daha önce gerçekleştirilen görevler geçmişe yönelik olarak anında listelenmektedir. Gerekli bağlantıların sağlanması durumunda sabit telefon numaralarının adres bilgisine otomatik olarak ulaşılabilmektedir. Genel aramalar için binlerce telefon numarası ve kullanıcılara özel hızlı arama butonları tanımlanabilmektedir. Hatta bekleyen çağrı adetleri on-line olarak görülebilmektedir.

3- Ses Kayıt Sistemi

Tüm çağrıların santrale ulaştığı andan itibaren ses kayıtları tutulmakta, ekipler ile yapılan telsiz görüşmeleri kayıt altına alınmaktadır. Ses Kayıtları tüm sistem ile entegre olarak çalışmaktadır. Tarih, zaman, operatör, telefon numarası gibi birçok özelliğe göre arama yapılabilmesinin yanında ses kayıtlarının protokol numaraları ile eşleştirilmesi sayesinde ilgili göreve ait ses kayıtlarına arama yapmadan doğrudan ulaşılabilmektedir.

4- Sayısal Haritalar ve Sayısal Harita Uygulamaları  

Bilinmeyen adresler sayısal haritalar üzerinde aranabilmektedir. Olay bölgesinin GPS Koordinatları verildiğinde vaka adresinin nokta olarak tespiti yapılabilmektedir. Önemli referans noktalarının haritaya eklenebilmesi ile adres bulma ve tarifinde kolaylık sağlanmaktadır. Olay bölgesi harita üzerinde işaretlenerek ekiplere aktarılabilmektedir.

5- GPS Uyduları üzerinden Ambulans İzleme ve Yönlendirme ve Mobil Bilgisayarlar ile Veri İletişim Sistemi

Geliştirilen özel Arvento Mobil Veri Cihazı sayesinde ambulansların GPS Uyduları ile 7 gün 24 saat Sayısal Haritalar üzerinde izlenmesi; hızlarının, hareket saatlerinin, duraklama yaptıkları yerlerin ve sürelerin takibi sağlanmaktadır. Mobil bilgisayarlar için geliştirilen 112 Acil yazılımları ile vaka adresleri ekiplere yazılı olarak aktarılmakta ve koordinatlar gönderilerek olay bölgesi harita üzerinde gösterilmektedir. Mobil bilgisayarlar sayesinde olay bölgesinden fotoğraf çekilerek anında Komuta Kontrol Merkezine aktarılabilmektedir. Ekipler görev formlarını, on-line olarak merkeze raporlayabilmektedir. Hasta hakkındaki güncel bilgiler ambulans yolda iken hastaneye ulaştırılabilmektedir. Merkez ve Ekipler arası yazılı mesajlaşma yapılabilmektedir.

6- Hastaneler ile Koordinasyon

Hastaneler ile Internet üzerinden kurulan bağlantı sayesinde Komuta Kontrol Merkezinden hastanelerdeki boş yatak durumları ve nöbetçi personelin takibi sağlanmaktadır. Hastanelere yerleştirilen ekranlar sayesinde ambulans yolda iken vaka bilgileri Hastaneye otomatik olarak aktarılabilmektedir. Böylece hastanenin önceden bilgi sahibi olması ve hasta yolda iken hazırlık yapmasına olanak sağlanmaktadır. Vakaların Hastaneye bırakıldıktan sonraki durumları on-line ve geçmişe yönelik olarak takip edilebilmektedir.

7- Hasta Nakil Sistemi

Hasta nakil işlemleri için gerekli randevu ve iş planlarının program üzerinden takibi sağlanmıştır. Hasta Nakil araçları GPS uyduları üzerinden izlenerek sürekli kontrol altında tutulmaktadır.

8- Bilgisayar ve Network Donanımları

Sunucular, bilgisayarlar, güç kaynakları, network altyapısı gibi sistem için gerekli her türlü donanım ve yazılım ihtiyaçları yerinde yapılan incelemeler sonrasında anahtar teslim olarak projelendirilmektedir. Güvenlik ve yedekleme için özel yazılım ve donanımlar kullanılmaktadır. Tüm kayıtların düzenli olarak yedeklenmesi sağlanmaktadır.

9- Komuta Kontrol Merkezi Tasarımı ve Teknik Altyapısı

Komuta Kontrol Merkezi odasının tüm iç tasarımı, elektrik ve data altyapısı, operatör ve süpervizör masaları, büyük ekran görüntüleme birimleri gibi birçok konularda proje dahilinde çözümler sunulmaktadır.